slide

Blogas

Raimondas Sacevičius: Marokas atima žadą

2013.04.23

Raimondo Sacevičiaus įspūdžiai iš kelionės po Maroką. Šią kelionę dviem asmenims Raimondas laimėjo dalyvaudamas konkurse "Laiškas Kalėdų seneliui", kurį organizavo Diena Media ir Magelano Kelionės. Nuotraukos autoriaus.

Pažintis su Maroku prasidėjo berberų mieste Marakeše –“Raudonajame mieste”. Taip vadinamas dėl vienodo pastatų dekoro (visi pastatai šiame mieste yra raudonos spalvos atspalvių). Dėl to Marakešas dar kartais vadinamas raudonąja oaze, rožiniu miestu ar pietų perlu. Tai tikras arabiškas miestas su tipiška musulmoniška kultūra. Marakešas – antras pagal dydį Maroko miestas po Kasablankos bei vienas iš keturių „Maroko imperatoriškųjų“ miestų. Ir tikrai visą šią musulmonišką kultūrą pajutome vos tik įžengę į Jemaa El Fna aikštę, kur atrodo gyvenimas verda ištisą parą. Čia galima stebėti akrobatų, būgnininkų, šokėjų ir komediantų pasirodymus ištisą parą. Čia ir kobrų kerėtojai, ir būrėjos, ir senkdaičių pardavėjai, bebaimiai akrobatai, ugnies rijikai, šokėjai, visokiausi keistuoliai, prieskonių ir kvepalų pardavėjai, tatuiruočių kūrėjai.

Marakešas darbininkai

Sekančią dieną pažintis su Marakešu tęsiasi. Pasivaikščiojimas po senamiestį-Mediną. Pagrindinis Marakešo Medinos skirtumas nuo kitų, tai kad čia labai daug žmonių „malasi“ – žmonės ant motociklų. Vienoje parduotuvėje buvo gana plačiai išreklamuotas Marokietiškas aliejus, muilai ir kremai, pagaminti iš jų Argano medžių vaisių, Ramadano arbata, geriama, kad nesinorėtų visą dieną valgyti, šafranas, ir dar daug kitų prekių. Tiesa, po vyriausiojo vizirio rūmus El Bahia galėjome pasivaikščioti laisvai. Rūmai statyti 1866 metais, įsikūrę jazminais ir apelsinų žiedais kvepiančiuose soduose, juose 150 kambarių. Vėl žavėjomės dekoru. Po to keliavome į Atlaso prieigose pasislėpusį kaimelį Ait Benhaddou.

Ait Benhadou

Visą dieną praleidome vaikščiodami ir pažindami senove dvelkiantį Ait Benhaddou kasbahą ir jo apylinkes. Žavėjo pilkų kalnų ir žalio slėnio kontrastas, maži, dar ir dabar labai primityvūs kaimeliai su juose gyvenančiais vietiniais gyventojais. Žygio metu teko pamatyti mečetes, tačiau Maroke į vidų įeiti turistams draudžiama. Taip pat pasitikome saulėlydį įspūdingoje vietoje – 11 a. statytoje kasboje, šioje vietoje filmuota daug įžymių fimų (vienas žinomiausių – Gladiatorius).

Toliau keliaujame vis gyliau į pietus. Ouarzazate aplankome mediną, Taorirt kasbahą ir žydų kvartalą. Taip pat Tamagroute buvo galimybė pamatyti amatininkų miestelį. Dar ir šiomis dienomis viskas daroma rankomis. Vis kas atrodo iš ties įspūdingai: molio dirbtuvės, indais iškabinėtos sienos. Tačiau aplankėme ne tik molio dirbtuves. Stebėjome ir kaip vietiniai lydo sidabrą ir vėliau iš jo daro įvairius papuošalus, kitus dirbinius. Žinoma, čia pat vietoje buvo galima juos ir įsigyti. Kainos užkeltos, tačiau derėtis privalu – Maroke tai bendravimo dalis.

Zagora

Keliaudami toliau į pietus stebime kaip keičiasi kraštovaizdis: stepę keičia savo didybe pribloškianti bekraštė dykuma. Buvo galima matyti geltonus, rusvus, rausvus, pilkus kalnus. Prieš atvažiuojantį paskutinį kaimelį (toliau tęsiasi dykuma) dar aplankome senovinį Oulad Driss. Jame tikrai galima grįžti laiku, niekas nepasikeitę; moliniai namai, akmenuotos gatvės, akligatviai, asiliukai bei jų važnyčiotojai. Tiesa, vietiniai pasitinka svetingai – vaišina mėtų arbata. Už 8 kilometrų randame Ghazlane stovyklą. Ten galima patekti tik visureigiai, kupranugariais arba pėsčiomis. Mes taip ir padarome. Aplink stovyklą vien tik dykuma. Nakvynė dykumoje – pati įspūdingiausia per visą kelionę. Dykumos tyla, jos didybė, grožis, berberų dainos – viskas atima žadą.

Dykumos safaris

Tačiau jau kitos dienos rytą sėdome ant kupranugarių ir palikome dykumą. Ši patirtis taip pat buvo nauja. Ne iš kart pripratome prie šių dykumos gyvulių, tačiau vėliau jautėmės išties atsipalaidavę ir smagiai keliavome per dykumą ant jų. Iš M Hamido kaimelio toliau keliavome į senovinį Agdzo miestą. Vėl išvydome senovinį kasbahą. Neįtikėtina ir tai, kad šį kartą naktį praleidome būtent čia. Jausmas gyventi tikroje tvirtovėje, kad ir vieną naktį, tikrai nepakartojamas: senovinis restoranas, praeitimi dvelkiantys kambariai, berberų muzika, berberiškas viskis, berberams netgi pavyko išjudinti užsimiegojusius, todėl po kelių dainų visi šokome rateliu su vietiniais. Agdze taip pat turėjome žygį Draa slėnyje. Šioje vietoje dingo klausimas, kur jie augina visas daržoves ir prieskonius. Lietuviškai šią vietą galima būtų pavadinti dideliu daržu, tiesa, apsuptu palmėmis, upokšniais, žaluma.

Agdz kasbahas

Išvykę iš Agdzo kalnų, užsukome į kilimų dirbtuves. Neįtikėtina, kiek ten spalvingų kilimų, kiek raštų, sunku suprasti kilimų audimų technikas. Žinoma, ir čia buvo galima viso šito gėrio įsigyti. Taroudant miestelyje turėjome įprastus Marokietiškus pietus - kuskasą ir tadžiną. Na, o dienos akcentas marokietiška pirtis - hamamas.

Po tikrai aktyvios ir pilnos įspūdžių savaitės žygiuose ir ekskursijose po kasbas pagaliau patraukėme į vakarus, kur banguoja Atlanto vandenynas. Atvykę į Agadyrą, suprantame, kad Marokas - kontrastų šalis. Molinius namukus, dykumas, senovines pilis ir dykumas, vietinius kaimiečius ir dykvietes staiga pakeičia modernus pasaulis su prabangiais viešbučiais, gatvių šurmuliu, žaluma, miesto gyventojais bei greitu ir moderniu gyvenimo ritmu. Šioje vietoje kelionė po Maroką baigiasi.

Dainius Kinderis
Tel. 8 5 206 0315

Užklausa dėl kelionės

Please leave this field empty.

Kelionės paieška

Komentarai

Keliones.com yra kelionių organizatoriaus Magelano Kelionės nuosavybė, kurioje įdiegta technologija leidžia kombinuoti viešbučių ir pigių skrydžių paketus kelionėms, kurios prasideda iš Lietuvos. Paieškos sistema iškart sukuria kelionės pasiūlymus pagal Ryanair ir Wizzair aviakompanijų išvykimus iš Vilniaus ir Kauno oro uostų.

Kai kuriuose pasiūlymuose įtrauktas privatus arba grupinis pervežimas iš viešbučio į oro uostą. Kainos per dieną gali keistis kelis kartus, priklausomai nuo viešbučio apkrovimo ir aviakompanijų kainų.

Norėdami įsigyti kelionės paketą, prašome vadovautis rezervavimo instrukcijomis. Kai pasirinksite norimas paslaugas, būsite perkelti į mokėjimų puslapį, kur iškart galite apmokėti pasinaudodami e-bankininkyste per jūsų banką. Visi pavedimai vykdomi per mokejimai.lt. Per kelias darbo valandas mes gausime jūsų pavedimą ir jūsų paslaugos bus užsakytos. Visus kelionės dokumentus (vaučerius) ir bilietus gausite elektroniniu paštu.

Daugiau informacijos

Užklausa dėl kelionės

Please leave this field empty.

Noriu prenumeruoti į Jūsų naujienlaiškį

Gavę Jūsų užklausą susisieksime per 24 val.